تنگ کردن واژن چیست؟

علت تنگ کردن واژن چیست؟

به دلیل افزایش سن و مخصوصا بعد از زایمان،بسیاری از زنان از ضعیف شدن عضلات واژن خود ناراحت هستند و همچنین از افزایش حجم و اندازه ی لابیا ها و یا واژن خود احساس ناراحتی می کنند. امر می تواند در زمان مقاربت جنسی نمود پیدا کند. تنگ کردن واژن و واژینوپلاستی به این گروه از خانم ها در بهبود ظاهر و عملکرد واژن نیز بسیار موثر است.  تنگ کردن واژن می تواند باعث منسجم شدن ماهیچه های مهبل (واژن) می شود

تنگ کردن واژن

اگر از این جراحی زیبایی برای تنگ کردن واژن می خواهید بهره ببرید و نیاز دارید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید، حتما ادامه مقاله را مطالعه نمایید. در ادامه با کمک خانم دکتر مرجان سخایی متخصص زنان و جراح زیبایی زنان به برخی از سوالات افراد که به مطب دکتر مراجعه می کنند، پاسخ داده شده است.

جراحی تنگ کردن واژن چگونه انجام می شود؟

خانم هایی برای بهبود عملکرد . ظاهر مهبل خود به جراح زیبایی زنان مراجعه می نمایند، بعد از معاینه و آزمایشات مورد نیاز و تایید و موافقت برای انجام جراحی تحت بی هوشی و یا بی حسی قرار می گیرند. این عمل جراحی معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد، جراح زیبایی زنان، با ایجاد برش هایی کوچک در ناحیه واژن، باعث می شود تا بتواند به راحتی عضلات شل و افتاده را اصلاح نماید و به هم نزدیک کند. با این جراحی واژن تا حدودی تنگ تر می شود. سپس برش ها با نخ های بخیه بسته می شود که این نخ های بخیه جذبی وی ا غیر جذبی هستند. در صورتی که از نخ های جذبی برای بخیه زدن استفاده شود نیاز به مراجعه به مطب برای کشیدن این نخ ها نیست. ولی اگر از نخ های جذبی استفاده شود باید برای کشیدن حتما به مطلب مراجعه شود.

بهترین کاندید برای تنگ کردن واژن

بهترین خانم هایی که کانید تنگ کردن واژن هستند، خانم هایی هستند که در زمان مقاربت به دلیل کشش بیش از حد عضلات واژن نیز مشکلاتی برایشان پیش آمده است. خانم هایی که زایمان های متعدد انجام داده اند نیز برای این کار می توانند کاندید شوند.

با این حال خانم هایی که قصد بارداری دارند و یا باردار هستند نیز کاندید خوبی برای تنگ کردن واژن نیستند.

آماده سازی برای تنگ کردن واژن

انجام جراحی تنگ کردن واژن شاید برای شما کمی دلهره آور باشد. ولی مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان می تواند این احساس را کاهش دهد. برای آماده شدن نیاز به انجام برخی از آزمایشات در حوزه واژن است. زیرا خانمی که خواهان چنین جراحی است نباید به عفونت و یا بیماری های واژن مبتلا باشد.

همچنین یک سری اقدام باید قبل از جراحی تنگ کردن واژن باید انجام شود که جراح زیبایی تمامی موارد را در زمان معاینه توضیح خواهند داد.

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

بعد از جراحی تنگ کردن واژن باید محل جراحی شده را به طور مرتب با آب و ابون شستشو دهید. وجود تورم و کبودی به مدت ۲ الی ۴ هفته نیز نرمال است. بعضی از خانم ها ممکن است دچار درد بعد از جراحی زیبایی شوند، که این درد ها با توجه به جراحی نیز عادی است و بسیار ناچیز می باشد. جراح زیبایی زنان برخی از دارو های آنتی بیوتیک و مسکن را برای فرد تجویز می نماید تا از بروز درد و عفونت جلوگیری نماید. مصرف این دارو ها بسیار مهم است.

به مدت شش هفته از داشتن مقاربت و استفاده از تامپون توصیه نمی شود. این به دلیل آن است که در مهبل برش هایی زده شده از باز شدن برش ها و یا داخل شدن عفونت به این ناحیه باید جلوگیری نمود. از بلند کردن اجسام سنگین نیز باید اجتناب کنید. از ایجاد فشار بر روی واژن خودداری نمایید. جای برش و بخیه ها به مرور زمان از بین می رود.

بین ۴ الی ۶ هفته بعد از جراحی تنگ کردن واژن نیز از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری نمایید. بعد از گذشت این مدت و تجویز جراح زیبایی می توانید ورزش و فعالیت های سنگین را شروع نمایید.

عوارض جراحی تنگ کردن واژن

هر نوع از جراحی، چه زیبایی چه درمانی نیز عوارض خاص خود را خواهند داشت. خوشبختانه نیز با مراجعه به جراح زیبایی متبحر که از آخرین تکنولوژی و علم برای انجام چنین جراحی هایی استفاده می کند از میزان عوارض جراحی تنگ کردن واژن می کاهد. برخی از عوارض بعد از جراحی که بعد از ممکن است هر فردی به آن مبتلا شود نیز تورم، کبودی، قرمزی و درد می باشد که بعد از گذشت مدت زمانی نیز این عوارض از بین خواهد رفت. ممکن است فرد در زمان مقاربت جنسی نیز با درد همراه باشد که بعد از جراحی نیز امری عادی است و با جراح خود نیز در این خصوص مشورت نمایید.

چگونه از نتایج جراحی تنگ کردن واژن مطلع شویم؟

بیماران زیادی برای انجام جراحی تنگ کردن واژن به دکترمرجان سخایی مراجعه کرده اند می توانید از تجربیات این افراد بهره ببرید.

شلی و افتادگی واژن عوارض زیادی را برای خانم های عزیز به وجود می آورد. می توان با استفاده از روش های درمانی و جراحی مانند تنگ کردن واژن میزان زیادی از این عوارض را می تواند کاهش داد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره می توانید با شماره تماس ۰۹۱۹۰۶۵۰۷۵۵ و یا ۰۲۵۳۲۹۰۲۸۶۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید از اینستاگرام دکتر مرجان سخایی دیدن فرمایید.

هزینه تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن برای خانم ها یک جراحی بسیار مهم طلقی می شود زیرا باعث می شود تا خانم ها از لحاظ ذهنی و حسی فرد به حس بهتری بدهد و اعتماد به نفس خانم ها را افزایش دهد. تنگ کردن واژن معمولا برای خانم ها هزینه زیادی در قبال داشتن زندگی شاد تر نخواهد داشت. هزینه جراحی تنگ کردن واژن با لیزر نیز برای هر فرد متفاوت است زیرا با توجه به میزان مورد نیاز برای جراحی باید هزینه را برآورد کرد.

تنگ کردن واژن با لیزر

یکی از تکینیک هایی که برای تنگ کردن واژن و رفع شلی واژن نیز امروزه استفاده می شود لیزر است. استفاده از لیزر نیز به جراح زیبایی این امکان را می دهد که با ایجاد برش های بسیار نازک و دقیق کمترین میزان اسکار را داشته و نتیجه جراحی بسیار بهتر باشد همچنین عوارض های جانبی نیز تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند.​

برخی از خدمات دیگر دکتر مرجان سخایی

درمان بی اختیاری ادرار