درمان زگیل تناسلی با لیزر

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی، یکی از بیماری های عفونی شایع در مردان و زنان، است که از طریق برقراری رابطه ی جنسی با فرد آلوده منتقل می شود. این بیماری مسری است و در قسمت ناحیه تناسلی و مقعد دیده می شود و یکی از دلایل بروز سرطان دهان رحم و مهبل در زنان است.

این نوع زگیل، بر اثر ویروس HPV یا پاپیلومای انسانی بوجود می آید و با نام زگیل های مقاربتی معروف هستند. اندازه و شکل این زگیل ها متفاوت است و می تواند به شکل پراکنده و یا خوشه ای باشد. سن ابتلا به این بیماری بین ۱۲ تا ۳۵ سال است و با تغییر عادات و الگوهای روابط جنسی، شیوع این بیماری در میان جوانان بسیار بالاست.

باتوجه به کشف واکسن زگیل تناسلی، بهترین سن برای واکسیناسیون این بیماری، بین سنین ۹ تا ۲۵ سال می باشد.

زگیل تناسلی در انواع مختلف وجود دارد برخی از آنها بسیار خطرناک بوده و علاوه بر ایجاد زگیل، باعث بوجود آمدن سرطان های دهانه رحم و مهبل می شود و برخی دیگر از آنها کم خطر بوده و ممکن است بعد از ۱۸ الی ۲۴ ماه خود به خود از بین بروند.

درمان زگیل تناسلی با لیزر، یکی از درمانی های این بیماری عفونی است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به جراح زیبایی زنان مراجعه و با پزشک مشورت نمایید. برای دریافت وقت مشاوره می توانید با شماره تماس ۰۹۱۹۰۶۵۰۷۵۵ و یا ۰۲۵۳۲۹۰۲۸۶۳ تماس حاصل نمایید. همچنین می توانید از اینستاگرام دکتر مرجان سخایی دیدن فرمایید.

زگیل تناسلی مردان و علائم آن

میزان شیوع زگیل تناسلی در مردان و زنان به یک اندازه است اما مردان در هر سنینی، حتی کودکی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند. از جمله علائم این بیماری در مردان به شرح ذیل است:

• وجود توده های سفت، گوشتی شکل و برجسته در نوک آلت تناسلی، طول بدنه آلت تناسلی، کیسه ی بیضه و اطراف مقعد
  • احساس سوزش و خارش در محل زگیل ها
  • رطوبت و ترشح در محل زگیل ها
  • رنگ زگیل ها ممکن است به رنگ پوست و یا کمی پررنگ یا کم رنگ تر باشد.
  • احساس سوزش و خارش در محل زگیل ها
  • در صورت وجود زگیل در مجاری اداری، باعث ایجاد خونریزی و انسداد مجاری اداری می شود.

زگیل تناسلی زنان و علائم آن

همانطور که گفته شد زگیل تناسلی در نوع کم خطر و پر خطر وجود دارد. در صورتی که زنان به نوع پر خطر آن آلوده شوند، امکان ابتلا به سرطان دهانه رحم و مهبل در آنها بسیار بالا می باشد. بیشتر علائم زگیل تناسلی در مردان و زنان مشترک بوده اما در زنان علائم دیگری دارد که در ذیل به آنها اشاره می شود:

• وجود توده های برجسته، گوشتی شکل و سفت در داخل یا خارج واژن، مهبل، دهانه رحم، ناحیه مقعد و اطراف ناحیه تناسلی
  • وجود زگیل در اطراف لب ها، گلو، دهان و زبان در صورت ارتباط جنسی دهانی

روش های پیشگیری از زگیل تناسلی

• واکسیناسیون زگیل تناسلی
  • پرهیز از ارتباط جنسی با افراد مشکوک و بی قید و بند
  • پرهیز از ارتباط جنسی با افراد آلوده
  • پرهیز از ارتباط جنسی با بیش از یک نفر در یک دوره زمانی مشخص
  • رعایت کردن نکات بهداشتی
درمان زگیل تناسلی با لیزر

درمان زگیل تناسلی

روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. این درمان ها شامل موارد زیر می شود:

• عمل جراحی

در این روش پزشک از یک اسکالپل برای برداشتن زگیل های استفاده می کند.

• لیزر

برای سوزاندن زگیل های تناسلی از یک اشعه نور قوی استفاده و بر روی زگیل ها تابانده می شود.

• بستن رگ

در این روش پزشک از یک حلقه داغ سیمی استفاده کرده و بافت های زگیل های تناسلی را از بدن حذف می کند. این پروسه درمانی را LEEP می گویند.